Ankietowany w procesie zyskiwania wiedzy

Żyjąc w społeczności warto posiadać na jej temat wiedzę, która pozwoli na racjonalne działanie w ramach niej i podejmowanie efektywnych decyzji. Dzięki przeprowadzanym badaniom statystycznym można uzyskać wiedzę na tematy nas interesujące. Poprzez zastosowaniem wyspecjalizowanych narzędzi możliwe jest wydobywanie maksymalnej ilości potrzebnych informacji.

 

W badaniu należy szukać wiedzy

I tak na przykład przeprowadzono takie badanie w obrębie telemedycyny. Już pierwsze otrzymane wnioski są ciekawe, gdyż większość Polaków tj. 56,5% nie spotkało się z takim terminem, co wskazuje na niską świadomość społeczeństwa odnoście badanego zagadnienia. Dalsze badania statystyczne wykazały, iż tylko 6,8% ankietowało skorzystało z usług telemedycznych. Taka wiedza pozwala na:

 

Zalety i wady według respondentów…

Respondenci w kwestii przyczyn, dla których nie korzystają z usług telemedycyny najczęściej wymienili brak ofert nakierowanych na taką działalność. Stosunkowo często wskazywano także, że preferowany jest kontakt osobisty z lekarzem niźli skorzystanie z usług telemedycyny oraz brak wiedzy na temat tego, w jaki sposób można skorzystać z omawianych usług. Do najczęściej wskazywanych zalet telemedycyny ankietowani wskazali:

 

Ankietowany to kopalnia informacji

Dzięki przeprowadzonemu badaniu statycznemu można wskazać czynniki, które skłaniają ankietowanych do skorzystania z telemedycyny, a są to:

Nisko zostały ocenione takie czynniki jak program telewizyjny poruszający zagadnienia związane z tą usługą (8,8%), audycje radiowe na poruszany temat (4,4%) oraz artykuły w gazetach (2,9%).

 

Badania skoncentrowane na człowieku

Pozyskane wyniki w drodze badania statystycznego mogą posłużyć w celu zrealizowania rozmaitych planów. Badania przeprowadzone na temat telemarketingu wskazują, iż istnieje potrzeba zwiększenia świadomości społeczeństwa w obrębie tejże usługi. Co więcej pozwala ono także na wskazanie zalet usługi, które szczególnie cenione są wśród danej grupy. Wiedza taka może wspierać skuteczną kampanię reklamową. Dzięki pozyskanym informacją można rozpoznać swoich odbiorców wraz z ich oczekiwaniami i wymaganiami.

badania rynku konsultacje statystyczne pomoc statystyczna badania ilościowe program do gabinetu analizy statystyczne techniki badawcze biostatystyka analizy danych opracowania statystyczne data management badania jakościowe analiza danych staystycznych bioinformatyka narzędzia badawcze nauki społeczne ekonomia pomoc statystyczna do doktoratu analiza statystyczna analizy danych matematyka stosowana analiza danych analizy danych statystycznych badanie statystyczne biotechnologia farmacja analiza rynku medycznego statystyka statystyka medyczna metody badawcze analiza pomoc w badaniach statystycznych system do gabinetu statystyka, porgram dla gabinetu analiza bazy danych statystyka bazy danych raport statystyczny badania statystyczne system dla statystyki