W jakim celu przeprowadza się badania satysfakcji klientów?

Obsługa klientów to w dzisiejszych czasach kluczowy element jeśli chodzi o działalność każdej firmy. Warto bowiem zaznaczyć, że niezadowolony klient dzieli się swoim negatywnym doświadczeniem z kolejnymi osobami (w zależności od badań, może być to od 9 do nawet 15 osób). Właśnie dlatego tak ważna jest jakość obsługi oraz badanie satysfakcji klientów.

 

Obsługa klienta wciąż niedoceniana

 

Znalezienie innowacji produktowych jest w dzisiejszych czasach ogromnym wyzwaniem. Dodatkowo jeśli taka innowacja zostanie odkryta, mija naprawdę niewiele czasu, zanim skopiują ją rynkowi rywale. Wciąż jednak niedostatecznie wiele firm w Polsce przywiązuje wagę do obsługi klienta i tego, jak ważną rolę ma ona dla sukcesu przedsiębiorstwa.

 

Należy jednak nie tylko dbać o wysoką jakość obsługi, ale również poddawać ją regularnej ocenie, do czego służą badania satysfakcji.

 

Dbanie o obecnych klientów firmy

 

Wciąż wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo kosztochłonne jest pozyskanie nowych klientów. Okazuje się, że może być to nawet 25-krotnie droższe niż utrzymywanie obecnych. Doskonale to pokazuje, jak istotne znaczenie ma dbanie o klientów, którzy już zdecydowali się na korzystanie z usług przedsiębiorstwa.

 

W jaki jednak sposób można ich utrzymać? Przede wszystkim dzięki budowaniu relacji. Składają się na to takie działania jak:

 

 

Jak badać satysfakcję klientów?

 

Nawet przedsiębiorstwa cieszące się dobrymi opiniami, nie powinny spoczywać na laurach. Właśnie dlatego warto wdrożyć działania z zakresu badania satysfakcji klientów, które można realizować na kilka różnych sposobów i służą do tego m.in. badania NPS (Net Promoter Score).

 

Jest to narzędzie, dzięki któremu można sprawdzać, czy klienci zdecydowaliby się na polecenie marki znajomym. Wykorzystuje się w tym celu skalę, w przypadku której „0” oznacza brak chęci do polecenia (niezadowolenie z usług), zaś „10” to deklaracja pełnego zadowolenia oraz lojalności.

 

To nie wszystko. W przypadku uzyskania negatywnej odpowiedzi, wykorzystywane jest pytanie otwarte, by poznać dokładniejsze przyczyny niezadowolenia. Taką aplikacją, która pozwala zbadać satysfakcję klientów jest SurvGoTM opracowana przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®.

 

Co istotne, koszt przeprowadzenia badania jest naprawdę niski, dzięki czemu na wdrożenie rozwiązania mogą sobie pozwolić również mniejsze przedsiębiorstwa. Atutem jest ponadto fakt, że oprogramowanie pozwala na samodzielną realizację badania satysfakcji, co także wpływa na jego niski koszt.

 

Badanie satysfakcji klientów to obecnie konieczność. Tylko dzięki temu firma może pozostawać konkurencyjna i na bieżąco reagować, jeśli opinie konsumentów odbiegają od założonych standardów.

Tagi

analizy statystyczne pomoc w badaniach statystycznych metody badawcze badania jakościowe

Tagi