Ankietowany w procesie zyskiwania wiedzy

Żyjąc w społeczności warto posiadać na jej temat wiedzę, która pozwoli na racjonalne działanie w ramach niej i podejmowanie efektywnych decyzji. Dzięki przeprowadzanym badaniom statystycznym można uzyskać wiedzę na tematy nas interesujące. Poprzez zastosowaniem wyspecjalizowanych narzędzi możliwe jest wydobywanie maksymalnej ilości potrzebnych informacji.

 

W badaniu należy szukać wiedzy

I tak na przykład przeprowadzono takie badanie w obrębie telemedycyny. Już pierwsze otrzymane wnioski są ciekawe, gdyż większość Polaków tj. 56,5% nie spotkało się z takim terminem, co wskazuje na niską świadomość społeczeństwa odnoście badanego zagadnienia. Dalsze badania statystyczne wykazały, iż tylko 6,8% ankietowało skorzystało z usług telemedycznych. Taka wiedza pozwala na:

 

Zalety i wady według respondentów…

Respondenci w kwestii przyczyn, dla których nie korzystają z usług telemedycyny najczęściej wymienili brak ofert nakierowanych na taką działalność. Stosunkowo często wskazywano także, że preferowany jest kontakt osobisty z lekarzem niźli skorzystanie z usług telemedycyny oraz brak wiedzy na temat tego, w jaki sposób można skorzystać z omawianych usług. Do najczęściej wskazywanych zalet telemedycyny ankietowani wskazali:

 

Ankietowany to kopalnia informacji

Dzięki przeprowadzonemu badaniu statycznemu można wskazać czynniki, które skłaniają ankietowanych do skorzystania z telemedycyny, a są to:

Nisko zostały ocenione takie czynniki jak program telewizyjny poruszający zagadnienia związane z tą usługą (8,8%), audycje radiowe na poruszany temat (4,4%) oraz artykuły w gazetach (2,9%).

 

Badania skoncentrowane na człowieku

Pozyskane wyniki w drodze badania statystycznego mogą posłużyć w celu zrealizowania rozmaitych planów. Badania przeprowadzone na temat telemarketingu wskazują, iż istnieje potrzeba zwiększenia świadomości społeczeństwa w obrębie tejże usługi. Co więcej pozwala ono także na wskazanie zalet usługi, które szczególnie cenione są wśród danej grupy. Wiedza taka może wspierać skuteczną kampanię reklamową. Dzięki pozyskanym informacją można rozpoznać swoich odbiorców wraz z ich oczekiwaniami i wymaganiami.

badania rynku farmacja narzędzia badawcze analizy do doktoratu statystyka badania statystyczne konsultacje statystyczne statystyka do habilitacji analiza bazy danych analizy statystyczne badanie statystyczne pomoc w badaniach statystycznych data management bazy danych analiza obliczenia statystyczne system do gabinetu matematyka stosowana analizy danych statystycznych statystyka, porgram dla gabinetu badania jakościowe pomoc statystyczna analiza danych staystycznych ekonomia system dla statystyki techniki badawcze pomoc statystyczna do doktoratu analiza danych analiza statystyczna statystyka medyczna biostatystyka badania ilościowe opracowania statystyczne program do gabinetu biotechnologia metody badawcze nauki społeczne raport statystyczny analizy danych bioinformatyka